Rondreis USA 2018

Dag 5: naar Grand Canyon

Vanmorgen weer op tijd wakker. Ik raak de jetlag nog niet kwijt. De boys hebben wel heel goed geslapen. We hebben ontbijt in het motel. Stelt niet veel voor maar het was goed. Alles na het ontbijt weer inpakken en in de auto. Eerst gaan we in Kingman nog naar het Route 66 museum. Wat leuk al die oude dingen echt heel gaaf. Daar hebben we een Route 66 passport gekregen en hebben we ook besloten dat we via Historic Route 66 naar de Grand Canyon gaan rijden.

Rond half 11 zijn we gaan rijden. Wat is dit een mooie route zeg. Heel veel verschillen in de natuur. Soms zijn we gewoon helemaal alleen op de weg. Je komt er hele stukken totaal niemand tegen.

Eerste stop op de route is Hackberry. Daar is helemaal niks alleen oude spullen van de hoogtij dagen van de Route 66. Je staat daar echt in de middle of knowhere. Wat fantastisch is dit zeg.
Nog even in het winkeltje gesnuffeld, dat is er dan weer wel. Het moet ergens op draaien toch. Na wat rond gelopen, foto's gemaakt en gefilmd te hebben. We gaan weer door. Ondanks dat er veel auto's bij Hackberry stonden, komen we nu ook bijna niemand tegen.

De volgende stop is Peach Spring. Dat is de hoofdstad van de Hualapai Indian Reservation. We lopen het cultureel centrum in en daar waren indiaanse kinderen bezig met cup cakes maken. Er komt een indiaanse vrouw naar ons toe en begint gelijk te vertellen wat ze aan het doen zijn. Ze hebben ook sap uit cactus vruchten gehaald of we willen proeven? Ja natuurlijk willen we dat. Het smaakt vreemd, maar wel lekker. Ze hebben er ook glazuur van gemaakt. Het is namelijk diep paars van kleur. Ook even proeven natuurlijk. De kinderen vragen waar wij vandaan komen. Nederland hebben ze nog nooit van gehoord ook Europa zegt ze niks. Als wij weg zijn gaat de leiding op de wereldkaart laten zien waar we vandaan komen. We lopen nog wat rond er staan allemaal zelfgemaakte werkjes van de kinderen. Die zijn echt heel mooi gemaakt.
We stappen weer in de auto en gaan weer verder. Wat is het toch mooi die Route 66.

Volgende stop is Seligman. Wow dit is echt heel erg gaaf. Hier is ook het idee ontstaan om de Route 66 nieuw leven in te blazen. Na de komst van I40 is Route 66 van de een op andere dag totaal verlaten. De dorpen die langs deze route liggen lopen leeg en winkels moeten dicht. In 1987 heeft de barbier van Seligman een comité opgezet om de Historic Route 66 weer nieuw leven in te blazen. Dit is gelukt. Er zijn verschillende dorpjes weer tot leven gekomen. Seligman zelf is heel erg leuk. We hebben er wat rond gelopen. De barbier bezocht en heel veel foto's gemaakt.
Dit was het laatste stuk van de Route 66. Nu moeten we helaas de I40 (snelweg)weer op.

We rijden door naar ons volgende hotel Grand Canyon Inn in Valle. Ook dit is weer een mooie route. We zien weer van alles. Onderweg nog klein beetje regen gehad. In de bergen onweert het en is de lucht zwart.
Aangekomen in ons hotel brengen we de koffers op de kamer, zwemkleding aan en eerst eens even een duik in het zwembad nemen. Heerlijk is het. Nu even relax na zo veel auto rijden de afgelopen dagen. De rest van de middag doen we dan ook niks meer.
s Avonds zijn we gaan eten bij Freds diner aan de overkant. Dat smaakte prima. Vanavond weer op tijd naar bed morgen ochtend vroeg eruit voor de zonsopkomst in de Grand Canyon.

Foto's komen later. De wifi is niet al te best.

pap en mam

Iedere ochtend jullie belevenissen lezen is erg leuk .
Zo te lezen hebben jullie al veel gezien en genoten.
Vinden de jongens het ook leuk .

Maurice, Jessica, Colin, Dylan Helderman

Ik vind het ook erg leuk om alles op te schrijven aks ik dat niet doe weet ik het straks niet meer. We zien en doen zoveel. We genieten echt heel erg het is zo mooi hier en zo overweldigend. De jongens vinden het geweldig hier. Alles vinden ze gaaf.

Papa Mama

Wat fantische om jullie verhalen te lezen. Heel bijzonder om dit als gezin te mogen doen. Jullie genieten daar en wij genieten op deze manier van jullie. Heel veel plezier en we kijken weer uit naar jullie volgende verslag. Groetjes en voor jullie dikke ????

Lisette

Vaste prik inderdaad om elke dag even jullie avontuur mee te mogen lezen!