Rondreis USA 2018

Dag 6: Grand Canyon

Vanmorgen kwart voor 4 de wekker. Om kwart over 4 zaten we in de auto onderweg naar Grand Canyon. We gaan de zonsopkomst kijken. Half 6 komt de zon op. We moeten 3 kwartier rijden naar Yaki point. Als we daar komen mag alleen de pendelbus er door. Auto parkeren en de rest lopen dat viel best mee kwartiertje ongeveer. Wat was dit indrukwekkend zeg. Nog nooit zo iets moois gezien. De rotsen, het groen, de diepte en dan de opkomende zon. Adembenemend! Heel veel foto's gemaakt en gefilmd.

We hebben nog niet ontbeten dus gaan we terug naar de auto en rijden naar Desert View om te ontbijten. Ook hier genieten we van het uitzicht. We staan aan het uiterste puntje van South Rim en we gaan van view point naar view point terug te rijden. Het is stuk voor stuk adembenemend. Bij elk view point zien we weer wat anders. Bij Grand View zijn we afgedaald in de kloof. Wauw! Geen woorden voor. Dit is echt onbeschrijfelijk. We hopen dat de foto's en film en beetje over kunnen brengen wat wij gezien hebben.

We rijden door naar het Visitor Center. Even broodje eten, flessen water vullen. We gaan beginnen aan de Rim Trail ca. 3,4 km lopen. Het is mooi om te lopen en te zien, maar wij vonden het andere deel van vanmorgen veel mooier. We hebben wel genoten van het wandelen en ook nog mooie foto's kunnen maken. We waren blij toen we in the Village waren. Ons water was op (ca 1,5 liter pp) het was warm en onze benen wilden niet meer. We hebben snel een bar opgezocht voor een grote koude cola.

Met de bus weer terug naar Visitor Center daar staat de auto. Bij de auto de wandelschoenen uit een teenslippers aan. Heerlijk is dat. Ondertussen was het gaan onweren in de Grand Canyon en werd er een deel ontruimd vanwege de onweer. Wij stappen in de auto en gaan terug naar het hotel. Ook wij hebben regen en onweer onderweg.
Vanavond wilden we de zonsondergang kijken in de Grand Canyon. We zijn er wel heen gereden, maar helaas het was een dik wolkendek geen zon te bekennen. We hebben nog heel even rond gelopen en zijn maar weer weggegaan. Even een hapje gegeten onderweg en weer terug naar het hotel.

De dag zit er weer op het was vroeg dag en veel gedaan en gezien. Wij gaan zo lekker slapen en voor jullie een goedemorgen.

Ook vandaag helaas geen foto's. We zitten in the middle of nowhere zelfs de wifi is niet oké. Wanneer we goede wifi hebben zet ik ze in de blog.

Pap en mam

Foto,s op whatsapp zijn al indrukwekkend .
Jullie zijn sportief bezig met dat warme weer

.Miranda

Heel leuk om jullie verhalen zo te lezen . Moet het een paar keer doen om het te bevatten ?.
Het is zo veel wat jullie doen maar heel leuk om zo op de hoogte te blijven . Geniet nog lekker jullie allemaal daar van deze geweldige vakantie Tot horens ?

Maurice, Jessica, Colin, Dylan Helderman

Het is echt een geweldige vakantie. Wat we allemaal zien en doen. We hebben er nog niet eens een week op zitten. Het is goed dat ik dit blog maak anders weten we aan het einde echt niet meer wat we allemaal precies gedaan hebben. En natuurlijk willen we jullie mee laten genieten met ons. ?