Rondreis USA 2018

Dag 9: Dagje varen

Vandaag op tijd eruit. We gaan varen. We hebben een powerboat gehuurd met tube. Dat wordt een leuk dagje. De zon schijnt al en het is al lekker warm. De koelbox vullen met drinken, beleg en ijsblokjes. Broodjes, zonnebrand badlakens in de tas en we kunnen gaan.

Om even voor 9 uur zitten we al in badkleding op het water. Het is heerlijk. Natuurlijk even kijken wat de boot kan. Heel hard kan ie, dat mag ook, er staat aangegeven als je langzaam moet varen. Al gauw gaat de tube erachter en vliegt Dylan over het water. Colin wil ook en ook die vliegt over het water. Dat is gaaf. Ik heb het ook gefilmd, dus jullie kunnen ook kijken hoe dat ging als we weer thuis zijn.
Nu hebben we trek, we hebben nog niet ontbeten. Broodjes klaar maken en heerlijk op het water ontbijten. Wat een luxe.

Nu gaan we over het meer en door de kloven touren. We hebben een plattegrond van Glen Canyon gekregen dus zouden we een beetje moeten weten waar we zijn, dat weten we dus niet. We snappen niks van de kaart. Na een poosje rond varen en we er inmiddels helemaal niks meer van snappen, besluiten we maar naar de stuwdam te varen, dat is het enige wat we wel weten. Vanuit daar varen we een kloof in die we rond kunnen varen dat gaan we dan ook doen. Het is heel mooi om de rotsen/bergen nu vanaf het water te zien. Onderweg stoppen we om wat te zwemmen, foto's te maken en wat te filmen. Maurice zet het gas er flink op, we stuiteren over het water. Wel erg leuk.

We stoppen nog een paar keer om te zwemmen en wat te eten op de boot. Als we de kloof uit zijn willen de boys nog op de tube. Dat kan er is ruimte genoeg en nog tijd zat. Om de beurt gaan ze nog een keer op de tube. Ze houden het allebei lang uit. Uiteindelijk vliegen ze er toch af.
Ze zijn het zat op het water. We gaan de boot aftanken en weer inleveren. Het is inmiddels al half 4, we hebben er een aardig dagje opzitten.
Het was super leuk zo'n dag op het water. We hebben weer een dag genoten.
Terug op het resort gaan we naar de kamers even douchen en verzinnen wat we vanavond met het eten doen. Er wordt besloten dat we weer kip gaan halen. Lekker!
Ook vanavond weer buiten gegeten op ons terras en daarna nog even drankje gedaan met de boys.

Jan

Nou jullie genietener wel van

Pap en mam

Wat een avontuur om zo in Amerika rond te varen ,super

Liset

Vet!!!! Met mag4 over het water

Maurice, Jessica, Colin, Dylan Helderman

Wij genieten met volle teugen. Vandaag weer een reisdag, maar ook dat zijn dagen waar we van genieten. Er is zo veel te zien.