Rondreis USA 2018

Dag 18: Walvissen en Highway 1

Weer een nieuwe dag het is fris en nat buiten. De bewolking hangt weer laag. De dag begint vroeg voor ons kwart voor 8 aan het ontbijt en half 9 met alle koffers weer in de auto. Op weg naar de haven om walvissen te spotten.

We hebben het al snel gevonden en melden ons. Er wordt gezegd welke boot we moeten hebben en 10 uur gaan we zee op. Het is best koud ook met 2 truien aan. We komen eerst heel veel zeehonden tegen. Nadat we een stuk op zee zijn zien we de eerste walvissen in de verte. Al snel zien we ze van dichtbij. Wat gaaf zeg en wat zijn ze groot. Het is geweldig om te zien. Er zijn ook heel veel zeehonden en vogels rondom de walvissen die proberen ook een visje mee te pikken. We zitten bijna 2 uur op zee en hebben veel foto's gemaakt een veel gefilmd.

Als we weer terug in de haven zijn gaan we even wat eten. We hebben trek in vis. Na lekker gegeten te hebben lopen we weer naar de auto. Nu gaan we Highway 1 op en in 2 stapjes naar LA. Eerst gaan we naar Morro Bay daar slapen we vannacht. Het is een mooie route langs de kust, het is ook weer zo mooi allemaal. Na een flinke rit zijn we er. Het was een langere rit dan we dachten, het was ook wel beetje druk onderweg en veel mensen die stapvoets gaan rijden op de Highway. Dat is niet helemaal de bedoeling het blijft toch een snelweg.

Na het inchecken doen we nog wat was. Ook dit hotel is weer netjes kamers zijn ook weer prima. Maurice gaat met Colin pizza halen. We eten op de kamer. Na het eten is de was klaar, kan dat ook weer in de koffer. De stand tas maken we alvast klaar. Als we dan in Santa Monica aankomen kunnen we direct naar het strand.

Morgen gaan we weer op tijd rijden, dan hopen we rond 12 uur in Santa Monica te zijn. De laatste 3 dagen even relax aan het strand.
Wij gaan vanavond weer op tijd naar ons bedje.

Liset

Kan me voorstellen dat je echt de strand dan nodig hebt om alle indrukken te laten zakken. Wat eengewekdige familie ervaring zoveel indrukken. Echt gaaf om dat met elkaar te kunnen delen!

Maurice, Jessica, Colin, Dylan Helderman

Dat is het zeker. Zo gaaf dat we dit met elkaar konden doen. We hebben genoten. Nu alles even laten zakken en genieten van de laatste dagen.

Pap en mam

Gaaf om in het echt walvissen spotten
Geniet en rust lekker uit op het strand

Corry

Wat een gave reis maken jullie zeg, ontzettend leuk om zo met elkaar te beleven!

Anke v d hout.

Wat genieten jullie. Leuk om jullie verhalen te lezen.Nog veel plezier. Groetjes.