Rondreis USA 2018

Dag 19: Highway 1 en Santa Monica

We gingen vandaag weer vroeg rijden. Highway 1 is erg toeristisch en wij hadden geen zin in files. Om 8 uur zitten we weer in de auto. De laatste lange rit deze vakantie. Eerst even ontbijt scoren bij Starbucks en dan door naar Santa Monica.

Onderweg is er weer van alles te zien. Bergen, bomen, droge grasvelden enz. Vanaf Oxnard rijden we over Highway 1, ook wel Pacific Coast Highway. Het is aan een kant bergen en de andere kant strand en zee. Het is weer super mooi rijden. We komen langs Malibu beach met alle dure huizen aan het strand. Moet eerlijk zeggen vind die huizen in de bergen van Malibu mooier. Ook wij stoppen bij het strand in Malibu om even de benen te strekken, toilet op te zoeken en een paar foto's te maken. Het is inmiddels ook heerlijk weer 27°C is een prima temperatuurtje.

Op gemak rijden we door naar Santa Monica. Het hotel is snel gevonden, maar parkeren is een drama. Dan maar weer valetparking, dat is ideaal hoeven we zelf niet te zoeken. We kunnen al inchecken dat is wel fijn. Dan kunnen we de koffers kwijt en naar het strand. Het hotel ligt op een top locatie, eind van de straat is de Pier met de bekende kermis, veel restaurantjes en winkels rond het hotel.

We gaan snel de badkleding aan doen en heerlijk naar het strand. Het is heerlijk op het strand. Ik ga met Dylan het water in, er zijn flinke golven en krijg er dus ook een paar over mij heen. Terug bij de handdoeken wil Colin een stuk gaan lopen of ik mee wil, ja hoor is goed. We gaan langs de waterlijn lopen. Dylan ligt alweer in het water en Colin gaat even naar hem toe. Na een poosje ga ik maar terug naar de handdoek, want Colin komt niet meer uit het water. Eind van de middag plukt Maurice ze uit de zee en gaan we naar het hotel terug. Even douchen al het zout er weer af.

Rond 7 uur gaan we naar het restaurant, vanmiddag hadden we al wat gezien vlak bij de Pier. Ze hebben nog plek en we hebben er heerlijk gegeten en gezellig gezeten. We lopen de pier nog er even op, het is wel wat fris er staat een flinke wind. Na een rondje lopen gaan we terug. Morgen weer een nieuwe dag dan gaan we nog wel een keer.

Onze dag zit er weer op en wij gaan een poosje slapen.

Helaas geen foto's we hebben weer slechte wifi.

Liset

Check: alle bekende hotspots