Rondreis USA 2018

Dag 12: Death Valley

Vandaag laten we Las Vegas weer achter ons en gaan we naar Death Valley. We zijn erg benieuwd hoe het zal zijn. Onderweg halen we wat te eten als ontbijt. Valt niet mee om wat te vinden, dus komen we niet verder dan een donut van de benzinepomp. Smaakt prima dus we kunnen door. Het is 2,5 uur rijden.

Onderweg is het weer een verrassing wat we zien. Een lange weg waar we vaak alleen rijden. Soort van alleen op de wereld. Weer ontzettend mooi allemaal. Na een poosje komen we in Death Valley. Eerst is het niet echt duidelijk waar we zijn. Er staat niks aangeven door de omgeving hebben we het vermoeden dat we er zijn. We blijven de weg maar volgen en al snel is het duidelijk dat we er zijn. De temperatuur loopt op naar 129°F dat is 52°C. Natuurlijk stappen we uit om te voelen hoe dat is. Kan je zeggen dat is heel erg warm. Ook komen we langs een oude mijn Harmony we gaan even kijken wat het is. Auto parkeren en lopen maar een dat in 52°C, was ook een korte wandeling.
We rijden door naar een plaatsje verder op om wat te eten. Ook dit is in Death Valley. We zitten dan 214 ft onder zeelevel.

We gaan nu onderweg naar Tehachapi via de CA190. Een groot deel rijden we nog door Death Valley. Zo bijzonder allemaal, zo is het zand, zo is het rotsen, zo alleen maar dode planten.
We rijden door de bergen en zijn we 4985 ft boven zeelevel. Wat een verschillen en wat is het mooi rijden. Dit is echt super gaaf. We gaan ook weer dalen wat een bochten zeg. Als we door de valley rijden ligt er 1 strook met zand en verder is het begroeid heel apart. Aan de andere kant van de valley weer omhoog weer scherpe bochten en langs het ravijn rijden. Tof! Als we de bergen hebben gehad zijn we ook uit Death Valley. De verdere reis is ook prachtig.

Na 3,5 uur zijn we in Tehachapi aangekomen. Koffers uit de auto en de wasmachine weer aan zetten. Ook nog even boodschappen doen. De boys blijven in het appartement. Als alle huishoudelijke dingen zijn geregeld gaan we eten bij the Jakes. Ginger is verbaasd ons te zien en is benieuwd hoe we het tot nu toe vinden. We hebben gezellig gezeten en heerlijk gegeten.
We zijn moe van de reis dag en gaan lekker slapen.

Pap en mam

Niet normaal zulke temperaturen Maar wel mooi om het te hebben gezien toch

Maurice, Jessica, Colin, Dylan Helderman

Het was zo warm dat we niet eens zweet kregen. Je ogen droogden direct uit en in de kleine wandeling die we deden ging er bijna een halve liter water pp doorheen. Wel super om mee te maken, te voelen en te zien. Het is niet te omschrijven hoe het is.

Liset

Meine gute, alos je op een andere planeet bent. Zag Dylan's filmpje op insta

Je zwager

Lange,
Ik heb je nog nooit zien zweten dus....... :-)

Maurice

Dat klopt wel aardig Ar, is ooit 1x voorgekomen dat ik wel zweet had kan ik me herinneren..... iets met een bankstel verhuizen :( :(