Rondreis USA 2018

Dag 13: Sequoia NP

Vanmorgen lekker vroeg wakker 3.50uur. Ik kon niet meer slapen en had het warm. Colin was op de bank gaan liggen die had mot met Dylan over de ruimte in bed en lag dus ook niet lekker meer. Goed begin van de dag. Uiteindelijk half 7 eruit we wilden vroeg weg naar Sequoia anders zou het wel eens heel erg druk kunnen zijn, hadden we gehoord. Uiteindelijk zaten we kwart voor 8 ingepakt in de auto onderweg naar Sequoia. We hadden al ontbijt gehaald en heerlijke donuts voor onderweg.

Onderweg weer eens iets heel anders dan bergen. Dit keer waren het ja-knikkers op de olievelden, velden met zonnepanelen, sinaasappel-, olijfbomen en wijngaarden. Dat was best leuk rijden.

Uiteindelijk kwamen toch de bergen weer, maar dit keer waren ze groen van de hoge bomen. We moesten weer hoog de bergen in en langs stijle afgronden. Uiteindelijk komen we in Sequoia aan. We rijden het park in en volgen de weg met de kaart op schoot. Sherman tree willen we wel zien natuurlijk. Na weer een flinke klim komen we bij het parkeerterrein. We vinden gelukkig nog een plekje. Wandelschoenen aan water mee en lopen maar. We moeten 0,4 ft (700 meter) dalen voor we er zijn, het pad is gewoon asfalt dus loopt prima. Beneden lopen we wat rond. Bij Sherman Tree staat gewoon een rij voor het foto maken met de boom. Wij zijn gekkehenkie niet die foto kan ook anders. Dat gebeurde dus ook. Zijn leuke foto's met de boom.
We gaan weer terug lopen naar boven komen we een bord tegen dat we inmiddels op 7000ft zitten, had wel door dat we hoog zaten maar zo hoog niet. Met een kleine pauze zijn we vrij vlot weer boven.

We zoeken de auto weer op een gaan verder door het park rijden. We hadden verwacht dat er heel veel Sequoia bomen zouden staan, maar dat valt vies tegen. We besluiten met de auto verder te rijden. Aan de andere kant van het park kunnen we er weer uit en rijden we in een ruim uurtje naar ons volgende hotel in Fresno.

Hotel ziet er prima uit, prima kamers met een ruim kingsizebed, dus boys hoeven geen ruzie meer te maken over de ruimte in bed vannacht.

Liset

Ook heerlijk, Just around THE tree met de familie ?
Enne old skool ruzie zoeken om de beste slaapplek, goud ook! Is Collin alweer een beetje bij nu de warmte afneemt?

Maurice, Jessica, Colin, Dylan Helderman

Ja echt hilarisch. Het koelt hier nog niet echt af nog steeds 40°C. Colin had even eigen momentje nodig gaat nu weer oké. Morgen maar San Francisco daar is het maar 20°C. Ivm bosbranden bij Yosemite gaan we dagje eerder naar SF en slaan we Yosemite even over.

Pap en mam

Goedemorgen Verstandig om de reis aan te passen .

Miranda

Heey vakantie gangers !!!
Zo alles weer gelezen liep een paar dagen achter duss!!
Zo te lezen vermaken jullie je prima en weer een hoop gezien en gedaan .
Ondanks de warmte daar knap hoor .?
Nou de laatste week gaat dat zeker ook lukken .?
Have fun ?

Jan van der Hout

Vakantiegangers Ik had wat achterstand maar dat heb ik nu ingehaald. Mooie verhalen het wordt een heel boekwerk. Geniet er van en wij zien jullie verhalen over de overige dagen wel weer verschijnen. Groetjes van ons