Rondreis USA 2018

Dag 14: naar San Francisco

Gisterenavond hebben wij onze planning aangepast. We zouden vandaag naar Yosemite NP gaan, maar kwamen er gisteravond achter dat er bosbranden zijn daar. Delen van het park zijn dicht. Wij hebben ons hotel bij Yosemite geannuleerd en in San Francisco een extra nacht geboekt in het Hilton. Gelukkig kon dat nog.

Vanmorgen zijn we rustig opgestart. We hadden ontbijt in het hotel. Prima ontbijtje er was van alles wat. Rond 10 uur gingen we een Sears opzoeken. Dylan wilde graag bokskleding van een bepaald merk en dat zouden ze daar hebben. Nou niet dus, beetje jammer dan maar naar Starbucks voor koffie.

We gaan beginnen aan de reis naar San Francisco. Geen binnendoor wegen gewoon over de highway en interstate naar San Francisco. We zien veel boomgaarden met fruit en olijven. Verder is het vlak en goud geel van uitgedroogd gras. We zien ook nog wat plekken langs de interstate waar brand is geweest. Uiteindelijk komen toch de bergen weer in beeld, dat is ook logisch San Francisco is op bergen gebouwd. Langzaam rijden we de stad in. Wat is het hier druk, veel files lijkt de A4 wel op maandagochtend. Is ook weer even wennen de drukte, we waren zo gewend aan stilte en ruimte.

Als we bij het Hilton SF komen kiezen we voor valet parking. Het is geen doen om zelf een parkeerplekje te zoeken. De koffers worden naar de kamer gebracht als we zijn ingecheckt.
Als we inchecken willen we de 2 reserveringen samen voegen, zodat we morgen niet weer hoeven te verhuizen van kamer. Dat gaat niet helemaal goed. We moeten toch verhuizen van kamer morgen, maar het is oké. Vandaag op de 12de morgen op de 25ste met view over de stad. Ben benieuwd. Deze kamer is alvast een prima kamer en de service is super, beter dan in het Bellagio.

We gaan even opfrissen en de stad in om te eten. Het wordt het Hard Rock Cafe bij Fishermans Warf. Het is ongeveer 45 minuten lopen. Leuk al die heuvels op en af, gelukkig hebben wij niet de hele steile heuvels. We hebben enorme honger als we er zijn. Het eten is hier prima, maar de bediening super slecht. Terug gaan we met de taxi, het is veel te koud om te lopen. De taxi gaat even een paar hele steile heuvels op en af. Gaaf hoor.

Wij gaan slapen morgen gaan we de stad in om alles te bekijken en te beleven.

Pap en mam

Dat is even wennen nu het in SAN Francisco kouder is
Geniet van de stad

Je zwager

Super gaaf al die verhalen.
Geniet nog lekker....

Liset

Bizar hoor, dat je qua temp zo verschillend in ee pr dgn tijd meemaakt