Rondreis USA 2018

Dag 15: San Francisco

Vandaag gaan we de stad in, goeie schoenen aan, want het is veel lopen. De boys willen eerst nog gaan sporten, maar zijn al snel terug. Ze waren niet alleen, vanavond een nieuwe poging wagen.

Ontbijtje doen we bij Starbucks stukje verder in der straat. Dan gaan we eerst naar Union Square even shoppen. Dat is best gelukt. We lopen door naar de pier. Daar hebben we zicht op Alcatraz, morgen gaan we er heen, ben heel benieuwd. We lopen daar wat rond en gaan nog even bij Pier 39 kijken, daar liggen de zeeleeuwen. Erg leuk om te zien. We gaan door naar Pier 33 waar we morgen naar Alcatraz vertrekken. Er staat daar een maquette van Alcatraz met tekst en uitleg. Leuk om alvast even te kijken.

Dylan wil nog naar Footlocker voor schoenen. Googlemaps aan en lopen maar. Dat is best nog een eind lopen. Inmiddels doen de voeten zeer en hebben we dorst. De dorst wordt snel opgelost, maar de voeten nog niet. Winkel wordt gevonden, maar geen schoenen voor Dylan helaas.

Nu gaan we naar het hotel we zijn het zat. Even de nieuwe sleutel ophalen, vandaag hadden we kamer wissel. Nu wordt het de 25ste etage met uitzicht over de stad. Het leek zo simpel, maar na ruim een uur konden we nog steeds de kamer niet in. De kaart weigerde tot 4x aan toe. Inmiddels waren we best flink geirriteerd en gingen we voor de 5de keer maar beneden. De manager heeft het opgelost en ons ook nog een ontbijtbuffet gegeven ter compensatie. Op de kamer bleek dat de koffers ook goed waren verhuist. Top geregeld allemaal. Het uitzicht is echt geweldig. Andere gebouwen staan met de top in de wolken. Inmiddels hangen hier ook de wolken bijna voor het raam, maar echt super gaaf.

We gaan nog even de stad in voor een snelle hap. Er is geen puf meer voor een uitgebreide wandeling naar een hip restaurant, dus wordt het Burger King is ook lekker. We lopen nog even naar de Cable Tram om te kijken hoe laat ie gaat rijden morgen en waar er tickets gekocht moeten worden. Morgen moeten we er vroeg eruit om naar Alcatraz te gaan. Er is een marathon dus langere reistijd naar de Pier. De Cable Tram rijd vroeg dus nemen we die waarschijnlijk naar de Pier.

Terug in het hotel gaan we douchen en niks meer doen. Dylan gaat nog even sporten, die moet nog even wat energie kwijt en zijn hoofd luchten. De fitness zit beneden in het hotel en is 24 uur open, dus hij kan zich nog even uitleven. Wij zijn er klaar mee voor vandaag.

Liset

Letterlijk A room with A view!! Gaaf zeg

Pap en mam

Echt met je hoofd in de wolken als je zo hoog woont