Rondreis USA 2018

Dag 1: Dag van vertrek

Het is zo ver! Eindelijk gaan we. Gisteren nog klein beetje inpakstress gehad. Na een nachtje slapen was dat weer over. Was een kort nachtje slapen, vanmorgen 4 uur de wekker. Nog even de laatste dingetjes inpakken en opruimen. Papa stond om half 6 voor de deur. Koffers in de auto en we konden gaan. Op naar Schiphol. Daar ging het erg snel. We waren thuis al ingecheckt, dus koffer droppen en door de security check. Ook daar was bijna niemand was dus zo gepiept. Op naar de douane ook hier lekker rustig, de man had er zin in. Een gezellig praatje en enthousiast over onze reis. In een half uurtje hadden we alles gehad. Nu op naar het ontbijt. Starbucks was snel gevonden lekker bakkie met een broodje. Heerlijk, onze vakantie is begonnen. We zaten al op tijd bij de gate. Konden zo ons vliegtuig zien staan. Ze waren nog aan het laden. Om 9 uur gingen we boarden. Dat ging ook heel snel allemaal. Na kleine 3 kwartier gingen we de lucht in. Goede vlucht geweest. We zaten prima, filmpjes kijken, beetje eten en weer filmpjes kijken. Na bijna 11 uur vliegen waren we er. In de rij voor de douane eerst bij een electronische aanmeldzuil en daarna nog bij een douane meneer aan de balie. We zijn goedgekeurd allemaal een stempel in ons paspoort en we mogen doorlopen. Bagage ophalen die lag al op de band dis ook dat ging weer snel. Nog 1x exit controle en we zijn eindelijk overal doorheen. Maurice staat ons op te wachten. Ook wel eens leuk dat wij nou opgehaald worden ipv anders om. Met de bus naar de autoverhuur om de auto op te halen. We moeten even wachten de gereserveerde auto was er nog niet. We kregen een GMC Yukon wat een slagschip zeg, maar rijd super. Nu op naar Tehachapi waar Maurice zijn appartement heeft. Halverwege nog even een hapje eten bij McDonalds. Wat een indrukken onderweg zeg. Van bergen naar plat land, dor en droog land. Maurice heeft ons een korte siteseeing door Tehachapi. Eigenlijk zijn we best moe en gaan we dan ook maar naar zijn appartement even opfrissen, daarna hapje eten. We gaan vanavond bij the Jakes eten en daarna heerlijk slapen. Wij hebben er een lange dag op zitten dan.

Er staan ook een paar foto's op.