Rondreis USA 2018

Dag 5: naar Grand Canyon

Vanmorgen weer op tijd wakker. Ik raak de jetlag nog niet kwijt. De boys hebben wel heel goed geslapen. We hebben ontbijt in het motel. Stelt niet veel voor maar het was goed. Alles na het ontbijt weer inpakken en in de auto. Eerst gaan we in Kingman nog naar het Route 66 museum. Wat leuk al die oude dingen echt heel gaaf. Daar hebben we een Route 66 passport gekregen en hebben we ook besloten dat we via Historic Route 66 naar de Grand Canyon gaan rijden.

Rond half 11 zijn we gaan rijden. Wat is dit een mooie route zeg. Heel veel verschillen in de natuur. Soms zijn we gewoon helemaal alleen op de weg. Je komt er hele stukken totaal niemand tegen.

Eerste stop op de route is Hackberry. Daar is helemaal niks alleen oude spullen van de hoogtij dagen van de Route 66. Je staat daar echt in de middle of knowhere. Wat fantastisch is dit zeg.
Nog even in het winkeltje gesnuffeld, dat is er dan weer wel. Het moet ergens op draaien toch. Na wat rond gelopen, foto's gemaakt en gefilmd te hebben. We gaan weer door. Ondanks dat er veel auto's bij Hackberry stonden, komen we nu ook bijna niemand tegen.

De volgende stop is Peach Spring. Dat is de hoofdstad van de Hualapai Indian Reservation. We lopen het cultureel centrum in en daar waren indiaanse kinderen bezig met cup cakes maken. Er komt een indiaanse vrouw naar ons toe en begint gelijk te vertellen wat ze aan het doen zijn. Ze hebben ook sap uit cactus vruchten gehaald of we willen proeven? Ja natuurlijk willen we dat. Het smaakt vreemd, maar wel lekker. Ze hebben er ook glazuur van gemaakt. Het is namelijk diep paars van kleur. Ook even proeven natuurlijk. De kinderen vragen waar wij vandaan komen. Nederland hebben ze nog nooit van gehoord ook Europa zegt ze niks. Als wij weg zijn gaat de leiding op de wereldkaart laten zien waar we vandaan komen. We lopen nog wat rond er staan allemaal zelfgemaakte werkjes van de kinderen. Die zijn echt heel mooi gemaakt.
We stappen weer in de auto en gaan weer verder. Wat is het toch mooi die Route 66.

Volgende stop is Seligman. Wow dit is echt heel erg gaaf. Hier is ook het idee ontstaan om de Route 66 nieuw leven in te blazen. Na de komst van I40 is Route 66 van de een op andere dag totaal verlaten. De dorpen die langs deze route liggen lopen leeg en winkels moeten dicht. In 1987 heeft de barbier van Seligman een comité opgezet om de Historic Route 66 weer nieuw leven in te blazen. Dit is gelukt. Er zijn verschillende dorpjes weer tot leven gekomen. Seligman zelf is heel erg leuk. We hebben er wat rond gelopen. De barbier bezocht en heel veel foto's gemaakt.
Dit was het laatste stuk van de Route 66. Nu moeten we helaas de I40 (snelweg)weer op.

We rijden door naar ons volgende hotel Grand Canyon Inn in Valle. Ook dit is weer een mooie route. We zien weer van alles. Onderweg nog klein beetje regen gehad. In de bergen onweert het en is de lucht zwart.
Aangekomen in ons hotel brengen we de koffers op de kamer, zwemkleding aan en eerst eens even een duik in het zwembad nemen. Heerlijk is het. Nu even relax na zo veel auto rijden de afgelopen dagen. De rest van de middag doen we dan ook niks meer.
s Avonds zijn we gaan eten bij Freds diner aan de overkant. Dat smaakte prima. Vanavond weer op tijd naar bed morgen ochtend vroeg eruit voor de zonsopkomst in de Grand Canyon.

Foto's komen later. De wifi is niet al te best.

Dag 4: naar Kingman

Vandaag weer lekker vroeg wakker. Tof hoor zo'n jetlag. We hebben zo wel wat aan de dag. Er is geen ontbijt in het hotel. We pakken alles weer in en gaan naar de supermarkt voor ontbijt. Dat was niks dus hebben we nog niks te eten. We gaan alvast rijden onderweg komt er genoeg voor bij. We hebben een flinke auto rit van ong. 4,5 uur naar Kingman voor de boeg vandaag. Na een uurtje stoppen we bij Denny's voor een ontbijt. Heerlijk, maar genoeg voor de hele dag wat een eten zeg. Nog even naar de supermarkt voor broodjes en beleg voor onderweg.

Onderweg veranderd het landschap van groen met bergen naar dor en droog met bergen. We zien van alles. Wel onwijs mooi allemaal. De temperatuur loopt inmiddels ook lekker op gaan al richting 40°C. Na een tussenstop ga ik zelf rijden. Maurice gaat achterin zitten (is geen straf om daar te zitten. Heerlijke stoelen) Colin komt voorin bij mij zitten. Gaat prima het rijden. Op de cruisecontrol en rijden maar. Het is een slagschip maar wat rijd het heerlijk zeg. De auto is zo hoog dat het goed is dat er opstapjes op zitten. Is wel handig dat je daar ook aan denkt als je uitstapt. Is nl best een eind vallen anders. Maurice neemt het stuur na een plaspauze weer over. Wat was het heet zeg de warmte deed gewoon zeer op je huid.

Inmiddels zijn we de staatsgrens met Arizona gepasseerd en hebben we Californië achterons gelaten.

We komen ineens een bord Lake Havasu tegen daar is het heel mooi volgens de foto's op google. Had ik thuis al uitgezocht. We gaan de Interstate af en kijken of we het kunnen vinden. We zien Lake Havasu liggen maar weten niet hoe we er moeten komen. Wel bij een strandje gekomen waar boten lagen. Er waren wat mensen aan het zwemmen. Wij hebben er even gezeten en onze broodjes gegeten. Ook hier was het weer goed heet ruim over de 40°C. Na nog wat foto's te hebben gemaakt gaan we door naar Kingman. Het is nog een uurtje rijden.
Rond 3 uur waren we er. Kingman is een plaatsje aan Route 66. Wij weten wat we morgen nog gaan doen voor we weer vertrekken. Even een paar musea bezoeken over Route 66.

We slapen in Super8 motel. Bij het inchecken staat er een Nederlands stel voor ons best gek als je zo ver weg ben. Het motel is netjes, prima kamers.

Vanavond gegeten bij een diner Mr D'z. Helemaal jaren 50 ingericht super leuk. Lekker gegeten jongens een burger en wij een chicken steak. Als toetje een milkshake. We hebben nog nooit zulke lekkere milkshakes op. Deze waren geweldig.
We zijn nog even bij een enorme locomotief gaan kijken en met de auto nog door Kingman gereden. Leuk stadje dat draait op route 66. De dag is klaar we gaan terug naar het motel.

Ook staan er weer nieuwe foto's online.

Dag 3: Hollywood en Beverly Hills

We waren weer lekker vroeg wakker. Half 6 was ik er wel weer klaar mee met dat slapen. Maurice ook dus gingen we er maar uit. Alles inpakken en in de auto, want vandaag gaat de reis echt beginnen. Eerst ontbijtje op en dan rond 8 uur in de auto. Het is ongeveer 2 uur rijden dus dat valt mee. Even na 10 uur zijn we op Hollywood Boulevard. De auto hebben we in de parkeergarage onder Madame Toussaud gezet. Hartje Hollywood is dat, een prima plekje.

We lopen direct uit de garage the Walk of Fame op. Leuk al die sterren op de grond. Het is nog niet zo druk dus kunnen we het nog goed zien. Onderweg boeken we een tour met een busje door Hollywood en Beverly Hills. We hebben nog een half uurtje voor het busje gaat dus lopen we nog een stukje door over The Walk of Fame. Ook nog even gereserveerd bij het Hard Rock Cafe voor vanavond. Dan melden we ons weer bij het busje en hebben we een tour van ongeveer 1,5-2 uur. We gaan de Hollywood Hills in. Erg leuk al die huizen meesten staan achter hoge hekken en schermen, maar sommige niet en zie je de huizen goed. Zitten prachtige huizen tussen. Nog even een rondje door Beverly Hills en natuurlijk ook over Rodeo Drive. Mooie winkels en mooie auto's kijken. Terug over Sunset Boulevard hier gaan de sterren hun avondjes uit. Dan zit de tour erop.

We lopen nog over Hollywood Boulevard en gaan nog even bij het Dolby Theatre kijken vanaf daar heb je een uitzicht op het Hollywood sign.

Er moet ook nog even gekeken worden of er nog mooie schoenen zijn dus op naar Footlocker. Ja hoor Colin slaagt voor een paar mooie Nike's. Ook nog even bij Harley Davidson shop binnen gestapt altijd leuk om daar even te kijken. Nu door naar de auto en het hotel opzoeken. Dat was makkelijk te vinden aan het eind van Hollywood Boulevard. We hebben een mooie ruime kamer waar we met ons 4-en slapen.
s'Avonds gingen we bij het Hard Rock Cafe eten. Heerlijk gegeten allemaal een hamburger en nacho's vooraf met ons allen 1 schaal is beetje veel voor alleen.
Na het eten nog even stukje Walk of Fame gelopen. Colin wilde graag nog met wat sterren op de foto.
Terug in het hotel gingen de boys gelijk slapen en wij niet veel later. Moe maar voldaan na deze dag.

Dag 2: Dagje Tehachapi en omgeving

Na een goede nacht slapen (behalve Maurice) waren we allemaal om 6 uur klaar met slapen. We hebben lekker wat aan de dag. Koffers opnieuw ingedeeld dat is straks iets makkelijker met reizen. Spullen los in de auto zoals schoenen scheelt ook weer. We kregen nu toch wel honger allemaal aankleden enz. en op naar de Bakery. Allemaal wat lekkers uitgezocht beker koffie mee en weer naar huis voor het ontbijt.

Rond kwart over 9 zijn we gaan rijden. Eerst maar Tejon Outlet. Maurice reed de toeristische route dat was erg mooi. Veel natuur wel erg droog maar toch mooi. Was nog erg rustig in de outlet.  Leuke winkels allemaal. Daarna nog even door naar Valley Plaza in Bakersfield ook weer shoppen. We zijn goed geslaagd.

Op naar de Tehachapi loop. Dat is een treinrails die rond loopt er rijden mega lange treinen daar. We hebben de auto geparkeerd de wandelschoenen aan gedaan en naar boven geklommen was een korte wandeling/klim. Daar gingen we wachten op de trein wanneer die komt is nooit duidelijk. Maar na 20 minuten kwam ie. Dat was gaaf om te zien. De trein was echt mega lang.

Eind van de middag moesten we bij Mehrdad en zin vrouw komen bbq. Dat was echt super gezellig. De general manager en zijn vrouw waren er ook. Wat een leuke mensen allemaal. We hebben heerlijk gegeten en heel gezellig gepraat.  De boys mochten schieten. Dat vonden ze super gaaf. Rond 9 uur waren wij echt heel moe en zijn we weer naar huis gegaan.

Het was een super leuke dag. Er staan ook weer wat foto's op.

Dag 1: Dag van vertrek

Het is zo ver! Eindelijk gaan we. Gisteren nog klein beetje inpakstress gehad. Na een nachtje slapen was dat weer over. Was een kort nachtje slapen, vanmorgen 4 uur de wekker. Nog even de laatste dingetjes inpakken en opruimen. Papa stond om half 6 voor de deur. Koffers in de auto en we konden gaan. Op naar Schiphol. Daar ging het erg snel. We waren thuis al ingecheckt, dus koffer droppen en door de security check. Ook daar was bijna niemand was dus zo gepiept. Op naar de douane ook hier lekker rustig, de man had er zin in. Een gezellig praatje en enthousiast over onze reis. In een half uurtje hadden we alles gehad. Nu op naar het ontbijt. Starbucks was snel gevonden lekker bakkie met een broodje. Heerlijk, onze vakantie is begonnen. We zaten al op tijd bij de gate. Konden zo ons vliegtuig zien staan. Ze waren nog aan het laden. Om 9 uur gingen we boarden. Dat ging ook heel snel allemaal. Na kleine 3 kwartier gingen we de lucht in. Goede vlucht geweest. We zaten prima, filmpjes kijken, beetje eten en weer filmpjes kijken. Na bijna 11 uur vliegen waren we er. In de rij voor de douane eerst bij een electronische aanmeldzuil en daarna nog bij een douane meneer aan de balie. We zijn goedgekeurd allemaal een stempel in ons paspoort en we mogen doorlopen. Bagage ophalen die lag al op de band dis ook dat ging weer snel. Nog 1x exit controle en we zijn eindelijk overal doorheen. Maurice staat ons op te wachten. Ook wel eens leuk dat wij nou opgehaald worden ipv anders om. Met de bus naar de autoverhuur om de auto op te halen. We moeten even wachten de gereserveerde auto was er nog niet. We kregen een GMC Yukon wat een slagschip zeg, maar rijd super. Nu op naar Tehachapi waar Maurice zijn appartement heeft. Halverwege nog even een hapje eten bij McDonalds. Wat een indrukken onderweg zeg. Van bergen naar plat land, dor en droog land. Maurice heeft ons een korte siteseeing door Tehachapi. Eigenlijk zijn we best moe en gaan we dan ook maar naar zijn appartement even opfrissen, daarna hapje eten. We gaan vanavond bij the Jakes eten en daarna heerlijk slapen. Wij hebben er een lange dag op zitten dan.

Er staan ook een paar foto's op.

Voorbereidingen op onze rondreis!

Hallo allemaal,

Leuk dat je ons volgt op onze rondreis door West Amerika. We zullen reizen door Californië, Arizona, Nevada en Utha.

We zitten volop in de voorbereidingen en voorpret van onze vakantie. Wij hebben onze reis zelf geregeld en niet via een reisbureau. Begin november de tickets geboekt en ESTA's aangevraagd. We mogen Amerika in! De huurauto is ook gelijk geregeld. Eind 2017 hebben we de route uitgestippeld en alle hotels geboekt. Nu zijn we een gedetailleerde reisplanning aan het maken. Dan hoeven we niet ter plekke te bekijken wat we die dag zullen gaan doen.

Ook het maken van een blog hoort bij de voorbereiding, zodat jullie allemaal mee kunnen genieten van onze reis. Via dit Reislog zullen wij jullie op de hoogte houden van alle voorbereidingen, avonturen en ervaringen tijdens onze reis. We proberen elke dag een nieuw verslag en foto's te plaatsen. Via de kaart kunnen jullie ons volgen en zien waar we zijn geweest!

Je krijgt automatisch een mailtje wanneer er een nieuw verslag of een nieuwe fotoserie op onze Reislog staat.