Rondreis USA 2018

Dag 13: Sequoia NP

Vanmorgen lekker vroeg wakker 3.50uur. Ik kon niet meer slapen en had het warm. Colin was op de bank gaan liggen die had mot met Dylan over de ruimte in bed en lag dus ook niet lekker meer. Goed begin van de dag. Uiteindelijk half 7 eruit we wilden vroeg weg naar Sequoia anders zou het wel eens heel erg druk kunnen zijn, hadden we gehoord. Uiteindelijk zaten we kwart voor 8 ingepakt in de auto onderweg naar Sequoia. We hadden al ontbijt gehaald en heerlijke donuts voor onderweg.

Onderweg weer eens iets heel anders dan bergen. Dit keer waren het ja-knikkers op de olievelden, velden met zonnepanelen, sinaasappel-, olijfbomen en wijngaarden. Dat was best leuk rijden.

Uiteindelijk kwamen toch de bergen weer, maar dit keer waren ze groen van de hoge bomen. We moesten weer hoog de bergen in en langs stijle afgronden. Uiteindelijk komen we in Sequoia aan. We rijden het park in en volgen de weg met de kaart op schoot. Sherman tree willen we wel zien natuurlijk. Na weer een flinke klim komen we bij het parkeerterrein. We vinden gelukkig nog een plekje. Wandelschoenen aan water mee en lopen maar. We moeten 0,4 ft (700 meter) dalen voor we er zijn, het pad is gewoon asfalt dus loopt prima. Beneden lopen we wat rond. Bij Sherman Tree staat gewoon een rij voor het foto maken met de boom. Wij zijn gekkehenkie niet die foto kan ook anders. Dat gebeurde dus ook. Zijn leuke foto's met de boom.
We gaan weer terug lopen naar boven komen we een bord tegen dat we inmiddels op 7000ft zitten, had wel door dat we hoog zaten maar zo hoog niet. Met een kleine pauze zijn we vrij vlot weer boven.

We zoeken de auto weer op een gaan verder door het park rijden. We hadden verwacht dat er heel veel Sequoia bomen zouden staan, maar dat valt vies tegen. We besluiten met de auto verder te rijden. Aan de andere kant van het park kunnen we er weer uit en rijden we in een ruim uurtje naar ons volgende hotel in Fresno.

Hotel ziet er prima uit, prima kamers met een ruim kingsizebed, dus boys hoeven geen ruzie meer te maken over de ruimte in bed vannacht.

Dag 12: Death Valley

Vandaag laten we Las Vegas weer achter ons en gaan we naar Death Valley. We zijn erg benieuwd hoe het zal zijn. Onderweg halen we wat te eten als ontbijt. Valt niet mee om wat te vinden, dus komen we niet verder dan een donut van de benzinepomp. Smaakt prima dus we kunnen door. Het is 2,5 uur rijden.

Onderweg is het weer een verrassing wat we zien. Een lange weg waar we vaak alleen rijden. Soort van alleen op de wereld. Weer ontzettend mooi allemaal. Na een poosje komen we in Death Valley. Eerst is het niet echt duidelijk waar we zijn. Er staat niks aangeven door de omgeving hebben we het vermoeden dat we er zijn. We blijven de weg maar volgen en al snel is het duidelijk dat we er zijn. De temperatuur loopt op naar 129°F dat is 52°C. Natuurlijk stappen we uit om te voelen hoe dat is. Kan je zeggen dat is heel erg warm. Ook komen we langs een oude mijn Harmony we gaan even kijken wat het is. Auto parkeren en lopen maar een dat in 52°C, was ook een korte wandeling.
We rijden door naar een plaatsje verder op om wat te eten. Ook dit is in Death Valley. We zitten dan 214 ft onder zeelevel.

We gaan nu onderweg naar Tehachapi via de CA190. Een groot deel rijden we nog door Death Valley. Zo bijzonder allemaal, zo is het zand, zo is het rotsen, zo alleen maar dode planten.
We rijden door de bergen en zijn we 4985 ft boven zeelevel. Wat een verschillen en wat is het mooi rijden. Dit is echt super gaaf. We gaan ook weer dalen wat een bochten zeg. Als we door de valley rijden ligt er 1 strook met zand en verder is het begroeid heel apart. Aan de andere kant van de valley weer omhoog weer scherpe bochten en langs het ravijn rijden. Tof! Als we de bergen hebben gehad zijn we ook uit Death Valley. De verdere reis is ook prachtig.

Na 3,5 uur zijn we in Tehachapi aangekomen. Koffers uit de auto en de wasmachine weer aan zetten. Ook nog even boodschappen doen. De boys blijven in het appartement. Als alle huishoudelijke dingen zijn geregeld gaan we eten bij the Jakes. Ginger is verbaasd ons te zien en is benieuwd hoe we het tot nu toe vinden. We hebben gezellig gezeten en heerlijk gegeten.
We zijn moe van de reis dag en gaan lekker slapen.

Dag 11: Bellagio Las Vegas

Vandaag goed uitgeslapen half 10 was het. We staan nu écht in de relax stand. We gaan bij Starbucks ontbijten. Dat is geen straf. Allemaal lekker koffie met broodje. Buiten is het al warm 34°C. Lekker temperatuurtje om de dag mee te beginnen. We lopen nog wat winkels af.

Het is best warm dus gaan we naar het zwembad. Colin blijft op de kamer die heeft even geen zin. Dylan gaat wel mee. Prachtig mooie zwembaden. We proberen een plekje met schaduw te vinden dat valt niet mee, maar lukt wel. Het is een heerlijk dagje zo. Beetje zwemmen, beetje luieren wij kunnen er wel aan wennen. Eind van de middag zijn we het zat en gaan we naar de kamer.

Vanavond gaan we eten bij Nacho Daddy. We moeten nog een stuk lopen er naar toe. Het is nog steeds warm 42°C. Het is best druk als we aankomen, maar we hebben gereserveerd dus kunnen we doorlopen. Leuke tent met open keuken en lekker eten. De boys nemen taco's, ik de nacho's en Maurice kip sandwich. Het smaakt prima.

We lopen Las Vegas Boulevard af naar het Venetian. Het is een mooi hotel met heel veel winkels en natuurlijk de gondels. We steken de boulevard weer over naar Caesar Palace. Dat is echt een enorm hotel zo groot, zo enorm veel winkels en zo veel te zien. We lopen zo het Bellagio weer in. Veel hotels zijn met elkaar verbonden door loopbruggen. We gaan nog even bij de fonteinen kijken. Blijft toch erg mooi om te zien. Elk kwartier is er een show die elke keer anders is, met andere muziek.

We zijn het zat en hebben het erg warm. We gaan naar de kamer, daar kijken we nog een keer de fonteinen.

Morgen verlaten we Las Vegas weer en gaan we de natuur weer in.

Dag 10: Reis naar Las Vegas/avondje Las Vegas

Vandaag weer een reisdag. Vanmorgen beetje uitgeslapen. We hoefden pas 11 uur uit te checken. Bakkie gezet lekker buiten gezeten en toen maar weer inpakken. De boys zijn ook wakker en hebben ook alles weer ingepakt. Even een ontbijtje eten en dan de auto inruimen.
Daar gaan we weer op naar Las Vegas! Het is een autorit van 4,5 uur. We zien weer zo veel moois onderweg. Het blijft verbazingwekkend.
Onderweg even een Mcdonalds scoren en we kunnen weer door. Inmiddels is de temperatuur opgelopen tot boven de 40°C. We zijn bijna in Las Vegas en we hebben file. Dat is jammer, maar de boys kijken hun ogen al uit.
We rijden bij het Bellagio voor en onze auto wordt weg gereden. Luxe! We lopen de hal binnen wat groot, wat mooi. We gaan inchecken er staat een rij, maar het schiet best op. We hebben een kamer met uitzicht op de beroemde fontein op de 7de verdieping. Kamer 7044 staat erop geschreven. Nou dat lukt dus even niet. Kamer gaat echt niet open. Na ruim een half uur wachten en heen en weer gebel door de security naar receptie blijkt het 7004 te zijn. Foutje bedankt. Eindelijk kunnen we onze kamer in. Het is een ruime kamer, grote badkamer en mooi uitzicht we kijken zo op de Eiffeltoren.

Vanavond naar het Hard Rock cafe geweest om te eten. Was niet heel druk en weer heerlijk gegeten. Natuurlijk ook nog even naar M&M world. Verder de strip op gelopen en ons verwonderd over alle lichtjes en gebouwen. Ook mochten de fonteinen van Bellagio niet ontbreken. Ook al slapen we er en zien we het vanuit de kamer. Vanaf de straat kant is het toch nog mooier. We lopen nog wat rond en gaan dan weer terug naar het hotel. Morgen gaan we de rest bekijken. Wat een gave en bizarre plek is dit.

Wij gaan een poosje slapen, jullie allemaal fijne dinsdag.

Dag 9: Dagje varen

Vandaag op tijd eruit. We gaan varen. We hebben een powerboat gehuurd met tube. Dat wordt een leuk dagje. De zon schijnt al en het is al lekker warm. De koelbox vullen met drinken, beleg en ijsblokjes. Broodjes, zonnebrand badlakens in de tas en we kunnen gaan.

Om even voor 9 uur zitten we al in badkleding op het water. Het is heerlijk. Natuurlijk even kijken wat de boot kan. Heel hard kan ie, dat mag ook, er staat aangegeven als je langzaam moet varen. Al gauw gaat de tube erachter en vliegt Dylan over het water. Colin wil ook en ook die vliegt over het water. Dat is gaaf. Ik heb het ook gefilmd, dus jullie kunnen ook kijken hoe dat ging als we weer thuis zijn.
Nu hebben we trek, we hebben nog niet ontbeten. Broodjes klaar maken en heerlijk op het water ontbijten. Wat een luxe.

Nu gaan we over het meer en door de kloven touren. We hebben een plattegrond van Glen Canyon gekregen dus zouden we een beetje moeten weten waar we zijn, dat weten we dus niet. We snappen niks van de kaart. Na een poosje rond varen en we er inmiddels helemaal niks meer van snappen, besluiten we maar naar de stuwdam te varen, dat is het enige wat we wel weten. Vanuit daar varen we een kloof in die we rond kunnen varen dat gaan we dan ook doen. Het is heel mooi om de rotsen/bergen nu vanaf het water te zien. Onderweg stoppen we om wat te zwemmen, foto's te maken en wat te filmen. Maurice zet het gas er flink op, we stuiteren over het water. Wel erg leuk.

We stoppen nog een paar keer om te zwemmen en wat te eten op de boot. Als we de kloof uit zijn willen de boys nog op de tube. Dat kan er is ruimte genoeg en nog tijd zat. Om de beurt gaan ze nog een keer op de tube. Ze houden het allebei lang uit. Uiteindelijk vliegen ze er toch af.
Ze zijn het zat op het water. We gaan de boot aftanken en weer inleveren. Het is inmiddels al half 4, we hebben er een aardig dagje opzitten.
Het was super leuk zo'n dag op het water. We hebben weer een dag genoten.
Terug op het resort gaan we naar de kamers even douchen en verzinnen wat we vanavond met het eten doen. Er wordt besloten dat we weer kip gaan halen. Lekker!
Ook vanavond weer buiten gegeten op ons terras en daarna nog even drankje gedaan met de boys.

Dag 8: dagje relax

Vandaag heerlijk uitgeslapen en op ons terras ontbeten. De boys sliepen nog lekker. Er staat niks op de planning, dus doen we rustig aan. De boys hebben echt nergens zin in, die blijven op het Resort.
Maurice en ik verzamelen de vuile was en gaan een wasserette opzoeken. Ook dat moet even gebeuren na een weekje. Al snel hebben we wasserette gevonden. Wasje duurt een half uurtje. Ik haal even bij Starbucks 2 koffie met een choco brownie (Lekker!). Ondertussen is de was klaar nog even in de droger en we kunnen er weer een week tegen.

Nu nog even boodschappen doen. Morgen op de boot willen we ook nog wat eten en drinken, dus gaan we dat even regelen.

Als we terug komen willen de jongens nog niks. Ze liggen film te kijken. Prima hoeft ook niet vandaag, we hebben relax dag. Maurice en ik gaan nog even kijken bij de Glen Canyon Dam, dat is een stuwdam aan Lake Powell waar wij op het Resort zitten. Mooi hoor en hoog ook, krijg er beetje wiebelbenen van (hoogtevrees). We rijden nog wat in de omgeving, maar er is niks bijzonders te zien.

Ondertussen is het nog al donker geworden in de verte en onweert het in de verte. Wij gaan even wat eten en in eens regent het pijpenstelen, waait het hard en hebben we onweer. Terug in de kamer kijken we nog even bij de boys die doen nog steeds niks. Wij gaan ook naar onze kamer beetje lezen, tv kijken en slapen. Het regent en waait nog steeds flink.
Begin van de avond rijden we naar de supermarkt en halen kipstukken en potatowings. Snel terug rijden en we eten op ons terras. Heerlijk!
We doen nog een drankje op ons terras en gaan daarna lekker slapen. Morgen vroeg eruit weer gaan al vroeg de boot ophalen en varen. Heb er nu al zin in.

Dag 7: reis naar Page

Vandaag weer een reisdag. We gaan naar Page aan Lake Powell.
We starten rustig op. Op gemak alles weer inpakken en de auto weer vol zetten. We gaan even ontbijten bij Fred Flintstone aan de overkant. Lekker ontbijtje, bakkie erbij. We zijn er klaar voor.

Eerst rijden we door Kaibab National Forest naar Flagstaff, dat is een plaats aan de Route 66. We stoppen daar even lopen wat rond en drinken wat. Na een uurtje stappen we weer in de auto. Nu op gemak naar Page. Het is een rechte weg omhoog. We zien weer veel moois onderweg. Achter elke berg is weer een nieuwe verrassing. Het is prachtig rijden hier. We rijden door de Navajo Nation.
Op eens in de middle of nowhere een benzinestation met buurtsuper en een Burger King wel met drivethru natuurlijk. We stoppen hier om een broodje te eten, die we net bij de supermarkt hebben gekocht. Er ontstaat naast ons een kleine wervelwind die langzaam wat groeit. Ineens waait het flink en vliegen de blikjes, zand, takjes enz om onze oren. We stappen snel in de auto. De reis gaat weer verder we vallen van de ene verbazing in de andere. Wat is het hier mooi!

We kunnen afslaan naar een andere highway of doorrijden op dezelfde weg. We slaan toch af naar een andere highway. Goede keuze geweest weer verrassing na verrassing. Zo hebben we bergen en rotsen zo is het weer vlak en dor.

Na een hele mooie route komen we aan bij Page. Ook hier is het waanzinnig mooi. Het meer is azuurblauw met allemaal rotsen en bergen er omheen. Het resort ligt direct aan het meer. Het is een mooi resort. Onze kamers zijn ook prima. Wij komen hier onze 4 dagen wel door. Beetje omgeving kijken morgen, verder lekker relaxen. Wij hebben voor zondag de hele dag een boot gehuurd. Heerlijk op het water vertoeven.

Vanavond zijn we naar Page gereden om wat te eten. We zien een pizzeria en besluiten daar heen te gaan. Dat was ook weer zo leuk. Het was een oude ferryboot die op de Colorado River heeft gevaren en nu is omgebouwd tot pizzeria, wel zijn alle details van de boot gebleven. De pizza's waren ook erg lekker.
Na het eten nog even naar de supermarkt voor wat bier om vanavond op ons terrasje te drinken. Genieten van de vakantie en het warme weer. Het is nu nog 34°C buiten.

Wij genieten nog even van onze zwoele zomeravond.

Foto's kunnen nog steeds niet verstuurd worden in de blog, dus moeten jullie het met verslagen zonder foto's doen helaas.

Dag 6: Grand Canyon

Vanmorgen kwart voor 4 de wekker. Om kwart over 4 zaten we in de auto onderweg naar Grand Canyon. We gaan de zonsopkomst kijken. Half 6 komt de zon op. We moeten 3 kwartier rijden naar Yaki point. Als we daar komen mag alleen de pendelbus er door. Auto parkeren en de rest lopen dat viel best mee kwartiertje ongeveer. Wat was dit indrukwekkend zeg. Nog nooit zo iets moois gezien. De rotsen, het groen, de diepte en dan de opkomende zon. Adembenemend! Heel veel foto's gemaakt en gefilmd.

We hebben nog niet ontbeten dus gaan we terug naar de auto en rijden naar Desert View om te ontbijten. Ook hier genieten we van het uitzicht. We staan aan het uiterste puntje van South Rim en we gaan van view point naar view point terug te rijden. Het is stuk voor stuk adembenemend. Bij elk view point zien we weer wat anders. Bij Grand View zijn we afgedaald in de kloof. Wauw! Geen woorden voor. Dit is echt onbeschrijfelijk. We hopen dat de foto's en film en beetje over kunnen brengen wat wij gezien hebben.

We rijden door naar het Visitor Center. Even broodje eten, flessen water vullen. We gaan beginnen aan de Rim Trail ca. 3,4 km lopen. Het is mooi om te lopen en te zien, maar wij vonden het andere deel van vanmorgen veel mooier. We hebben wel genoten van het wandelen en ook nog mooie foto's kunnen maken. We waren blij toen we in the Village waren. Ons water was op (ca 1,5 liter pp) het was warm en onze benen wilden niet meer. We hebben snel een bar opgezocht voor een grote koude cola.

Met de bus weer terug naar Visitor Center daar staat de auto. Bij de auto de wandelschoenen uit een teenslippers aan. Heerlijk is dat. Ondertussen was het gaan onweren in de Grand Canyon en werd er een deel ontruimd vanwege de onweer. Wij stappen in de auto en gaan terug naar het hotel. Ook wij hebben regen en onweer onderweg.
Vanavond wilden we de zonsondergang kijken in de Grand Canyon. We zijn er wel heen gereden, maar helaas het was een dik wolkendek geen zon te bekennen. We hebben nog heel even rond gelopen en zijn maar weer weggegaan. Even een hapje gegeten onderweg en weer terug naar het hotel.

De dag zit er weer op het was vroeg dag en veel gedaan en gezien. Wij gaan zo lekker slapen en voor jullie een goedemorgen.

Ook vandaag helaas geen foto's. We zitten in the middle of nowhere zelfs de wifi is niet oké. Wanneer we goede wifi hebben zet ik ze in de blog.